Rozpoczynając pracę na stanowisku, które wymaga kontaktu z innymi oraz ich nadzoru i kierowania zespołem, każdy posiada wątpliwości i obawy. Niektórym wydaje się, że nie są w stanie podołać, że nie potrafią kierować innymi ludźmi. Innym wydaje się, że doskonale poradzą sobie z zespołem, ale po kilku tygodniach okazuje się, że coś jednak im nie wychodzi. Nie trzeba się załamywać. Można skorzystać ze szkolenia z przywództwa. Szkolenie to powoli wypracować zachowania, które z całą pewnością pomogą Ci efektywnie wykonywać pracę.

Charyzma lidera

Mówiąc o szkoleniach z przywództwa najczęściej mówi się o metodach i sposobach na zarządzenie zespołem. Jednak, tak naprawdę szkolenie z przywództwa to praca nad samym sobą; nad własną charyzma, dzięki której zespół będzie chciał z Tobą pracować, oraz nad komunikacja w zespole, która często, a nawet bardzo często, jest jednym z najistotniejszych problemów. Szkolenia z przywództwa błędnie utożsamiany jest z kursem, który uczy jak zarządzać zespołem, jak wydawać polecenia i jak oczekiwać wyników. Wręcz przeciwnie. Szkolenie uczy komunikacji w zespole, jest treningiem wspierania zespołu. Dobry lider to taki, który potrafi pociągnąć za sobą zespół nie strachem czy autorytetem budowanym na asertywności, ale przede wszystkim wizjami które posiada. Odpowiednio przygotowany na stanowisko lider, wie jakie ma cele do osiągnięcia: potrafi je jasno określić. Jednak to nie koniec. Powinien wiedzieć tez, jak te cele osiągnąć. Później pozostaje mu najtrudniejsza sprawa: musi wspierać swój zespół. Nie wystarczy oddelegowanie zadań i ich rozdzielenie. Dobry lider wspiera każdą osobę w zespole na każdym etapie pracy.

Siła przywódcy

Co oznacza silny przywódca? Lider w zespole jest trochę jak dobry ojciec. Niektórym wydaje się, że ojciec musi być surowy, niedostępny i mieć żelazne zasady. Tylko wtedy jego dzieci wyrosną na dobrych ludzi. Tymczasem prawda jest nieco inna. Dobry ojciec to taki, który ma dobry kontakt z dzieci, rozmawia z nimi, pokazuje jak rozwiązać nawet bardzo trudny problem. Jest autorytetem, ale nie z powodu samego bycia ojcem, ale postawy, jaką reprezentuje. Dokładnie tak samo powinien zachowywać się dobry lider: powinien pracować nad sobą, aby prezentować postawę, z jaką będą chcieli utożsamiać się pracownicy firmy.

Siła przywódcza to nie budowanie barier poprzez strach i pozycję, ale budowanie dobrych relacji i jasne określanie realnych celów.

Cele szkolenia z przywództwa

  • Nauczysz się, jak być człowiekiem z charyzmą, którego chce się naśladować,
  • Zrozumiesz, że wiele zależy od Twojej postawy,
  • Nauczysz się, jak skutecznie komunikować się z innymi,
  • Dowiesz się, jak wydobywać z pracowników i współpracowników najlepsze cechy,
  • Wykształcisz umiejętność określania celów i sposobów dojścia do nich,
  • Nauczysz się zarażać innych entuzjazmem,
  • Poznasz sposoby używane przez najlepszych menedżerów,
  • Zaznajomisz się ze sposobami na uzyskiwanie wzrostu efektywności wśród pracowników,
  • Odkryjesz, jakie są różnice pomiędzy byciem zwykłym menedżerem, a przywódcą zespołu,
  • Zrozumiesz jak ważna jest spójność wewnętrza, jasne określanie celów, intuicja, samodzielność oraz pokora.

Nie każdy, kto zajmuje wysokie stanowisko jest liderem

Na miano lidera trzeba sobie zasłużyć, a dokładniej zapracować. Liderem nie zostaje się z automatu po osiągnięciu wymarzonego awansu. Lider musi ciężko pracować, aby stać się człowiekiem, z którego inni chcą brać przykład. Szkolenie z przywództwa uczy różnic pomiędzy przywództwem a zarządzaniem, pokazuje jak tworzyć relacje w zespole, jak budować entuzjazm i jak wydobywać z ludzi w zespole najlepsze cechy. Wiele osób przyznaje, że ze szkoleń z przywództwa wychodzi z zupełnie innym postrzeganiem siebie i swojego zespołu. Czy warto zapisać się na szkolenie? Z pewnością warto zrobić wszystko, aby zespół i firma działały tak dobrze, jak to tylko możliwe, a szkolenie z zakresu przywództwa, na pewno nie zaszkodzi.

Szkolenie z przywództwa – warto, czy nie warto?