Social media jako sprawdzony sposób na promocję firmy w internecie

Promowanie firmy w serwisach społecznościowych, czyli social media, to dobrze znany sposób na ugruntowanie dobrej pozycji marki firmowej w internecie. Oprócz promocji za pomocą stron typu katalog ze spisem firm, serwisy social media pozwalają na bardzo precyzyjne dotarcie do osób w wybranej lokalizacji. Jest to szczególnie użyteczne dla firm działających lokalnie, ale pozwala równie skuteczne na działania o zasięgu ogólnokrajowym, a nawet międzynarodowym. Jak więc wykorzystać social media do promocji własnej firmy?

Firmowy fanpage na Facebooku

Pierwszym krokiem w social media jest stworzenie profilu firmowego, tak zwanego fanpage’a. Należy zwrócić uwagę na to, aby profil firmowy zawierał szczegółowe i dokładne informacje o firmie, uwzględniając między innymi takie informacje jak nazwa firmy, jej logo, godziny otwarcia oraz dokładną lokalizację, którą można oznaczyć na interaktywnej mapie. To na początek, ale co później? Kolejną, nie mniej ważną kwestią jest to, aby firmowy fanpage był regularnie uzupełniany o nowe treści. Można więc przyrównać social media to firmowego bloga, który nie przyniesie żadnych korzyści jeśli nie będą na nim pojawiać się regularne wpisy.

Jednak w przypadku Facebooka istotne jest to, aby treści dodawane w ramach firmowego fanpage’a powinny mieć charakter rozrywkowy, informacyjny lub formę ciekawostek dotyczących branży firmowej. Użytkownicy serwisów takich jak Facebook są bardzo wyczuleni na typową reklamę, więc zbyt nachalne zachęcanie do zakupów może wpłynąć negatywnie na ilość interakcji i zainteresowanie firmą oraz jej ofertą.

Profil firmowy na LinkedIn

LinkedIn to serwis społecznościowy, gdzie można pokazać przedsiębiorstwo od fachowej strony. LinedIn to serwis dla profesjonalistów, a więc firma może dzięki temu serwisowi znaleźć nowych kontrahentów, nawiązać współpracę biznesową, poznać nowinki technologiczne, a także znaleźć nowych pracowników. Tak więc promując firmę na LinkedIn łatwiej budować profesjonalny wizerunek marki oraz dbać o jej wizerunek w internecie.