Jakich błędów unikać przy tworzeniu firmowego fanpage’a

Już przy stawianiu pierwszych kroków w social media można popełnić kilka bardzo istotnych błędów o których nie zawsze zdajemy sobie sprawy. Prowadzenie Facebooka, oprócz portali takich jak LinkedIn i Instagram, to niezwykle ważny element nowoczesnego marketingu. Jeśli nie możemy lub nie chcemy zdać się na usługi doświadczonych firm w marketingu internetowym możemy równie dobrze zacząć przygodę z social media samodzielnie.

Warto jednak zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów związanych z tworzeniem firmowej strony na Facebooku i co za tym idzie – ryzykiem popełnienia częstych błędów. Zwłaszcza przy obecnej sytuacji kryzysowej na rynku może okazać się to opłakane w skutkach. Dlatego też agencje typu https://kryzysowy.marketing przygotowały i świadczą profesjonalną pomoc właśnie w takich sytuacjach (dotyczy to nie tylko obszaru "social media" ale ogólnego funkcjonowania firmy w sieci).

Brak podstawowych informacji o firmie

Stworzenie profilu firmowego i upublicznienie go, a tym samym umożliwienie odnalezienia go z poziomu Facebookowej wyszukiwarki, powoduje, że część osób będzie chciała odnaleźć podstawowe informacje o przedsiębiorstwie. Adres strony internetowej, numer telefonu, adres fizyczny firmy lub informacje o tym kto jest właścicielem – to zwykle najpopularniejsze informacje, których oczekują użytkownicy. Trudno sobie wyobrazić sytuację w której poczytna strona firmowa nie posiadałaby tak bardzo podstawowych informacji.

Nieodpowiednie grafiki lub ich brak

Identyfikacja wizualna jest niezwykle ważna w social media. Z poziomu wyszukiwarki użytkownik otrzyma wyniki wielu firm o podobnej nazwie lub o podobnym profilu działalności i zwykle skupi swój wzrok na wyniku, który prezentuje się atrakcyjnie wizualnie, a jednocześnie sprawia wrażenie profesjonalnego. Dość często popełnianym błędem jest zastosowanie grafik w złej rozdzielczości lub w fatalnej jakości. To, że dana grafika dobrze sprawdzała się na innym portalu społecznościowym to nie znaczy, że będzie pasować do wymagań Facebooka. Może warto poświęcić chwilę, aby przyciąć zdjęcie w tle i dopasować odpowiednio do pozostałej zawartości. Czasem nawet lepiej jest stworzyć takie zdjęcie od nowa, zgodnie z wymaganiami Facebooka. Już na etapie tworzenia strony firmowej w social media należy mieć przygotowane odpowiednie grafiki, tak, aby osoby, które trafią tutaj przypadkiem nie zniechęciły się do nieukończonej strony firmowej.

Brak określenia grupy docelowej

Jeśli firma działa lokalnie to zasadniczo nie ma powodu, aby zasięg fanpage’a był ustawiony na cały kraj. Tak samo ważne jest, aby dobrać odpowiednią grupę docelową pod względem płci i wieku. W innym przypadku propozycje polubienia firmowego fanpage’a otrzymają osoby zupełnie nie zainteresowane tematyką lub branżą firmy. Ułatwi to też w przyszłości tworzenie treści oraz reklam dopasowanych do konkretnych odbiorców.