Osoby, które decydują się na pozycjonowanie stron internetowych, zgłaszają się do agencji seo/sem. W agencjach tych pracują osoby, które na co dzień posługują się branżowym słownictwem. Chcąc profesjonalnie wykonywać swoją pracę, przekazując klientowi informacje dotyczące strony lub procesu pozycjonowania, używają fachowego słownictwa, które często dla klienta nie jest zrozumiałe. Poniżej przedstawiamy zatem najważniejsze pojęcia dotyczące pozycjonowania stron www.

Pozycjonowanie stron www – poznaj język swojego pozycjonera

Pozycjonowanie to proces, który polega na wykonywaniu szeregu działań. Jak w każdej branży, tak i tutaj, działania te mają poszczególne nazwy. Ponadto, wykształciło się naprawdę wiele terminów oznaczających ważne elementy wchodzące w proces pozycjonowania stron www.

Audyt SEO – usługa, dzięki której klient może dowiedzieć się, jakie są zalecenia, uwagi i porady dla strony internetowej. Poprawienie wskazanych elementów przyczynia się do lepszej widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google.

Ban – kara, która nałożona zostaje na stronę www przez Google. Następuje to wtedy, gdy naruszone zostają wytyczne przygotowane przez wyszukiwarkę Google. Ban powoduje, że strona przestaje być widoczna w wynikach wyszukiwania.

Duplicate content – oznacza kopiowaną treść na stronie www. Jeżeli na stronie www znajdą się treści skopiowane z innych serwisów internetowych Google może nałożyć karę na stronę.

Filtr – jedna z kar, oprócz bana, która może zostać nałożona na stronę. Filtr zostaje nałożony na stronę, kiedy osoba zajmująca się pozycjonowaniem stosuje metody niedozwolone przez Google. Skutkiem nałożenia filtru jest utrata pozycji w wyszukiwarce Google.

Fraza kluczowa – inaczej, hasło, słowa kluczowe, które charakteryzują działalność. Pod nimi strona internetowa będzie widoczna w wyszukiwarce.

Linki – to inaczej odnośnik, po kliknięciu którego, użytkownik zostaje przeniesiony na konkretna stronę. Wyróżnia się m.in. linki przychodzące, a więc linki, które kierują do Twojej strony, oraz linki wychodzące, a więc te zamieszczone na Twojej stronie do innych stron.

Meta description – krótki tekst, który pojawia się tuż pod adresem strony w wyszukiwarce. Powinien dokładnie opisywać konkretną podstronę serwisu, zachęcają do wejścia

Responsywność – często w kontekście responsywności strony internetowej, co oznacza, że strona będzie dopasowywała się do wielkości urządzenia, z jakiego korzysta użytkownik.

SEM- Search Engine Marketing – jest to pojęcie obejmujące szeroki zakres działań w zakresie wyszukiwarki internetowej. Na SEM składa się SEO oraz PPC.

SEO – jeden z najważniejszych skrótów w pozycjonowaniu oznaczający Search Engine Optimization. Oznacza wszelkie działania podejmowane w celu podwyższenia pozycji strony w rankingu w wyszukiwarce Google.

UX – skrót oznaczający User Experience, a więc doświadczenia użytkownika po wejściu na stronę. Inaczej można nazwać to wrażeniami użytkownika.

Wyniki organiczne – ilość wyszukiwań, za które nie trzeba płacić.

Zaplecze – często w kontekście stron zapleczowych. Są to strony na których pojawiają się teksty z linkami do stron pozycjonowanych. Osoby trafiające na takie strony, zostają przekierowywane do strony docelowej.

Podane powyżej hasła są jednymi z najczęściej używanych w rozmowach pomiędzy pracownikiem agencji zajmującej się pozycjonowaniem i klientem, lub znajdujące się w raportach. Warto je zatem znać. Jeżeli podczas rozmowy usłyszysz określenie którego nie znasz, zapytaj pozycjonera. Być może nie zdaje on sobie sprawy, że używa języka, którego klient może nie rozumieć. Dlatego, jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, natychmiast pytaj. Tylko dobra współpraca gwarantuje, że pozycjonowanie stron www będzie przebiegało pozytywnie i z oczekiwanymi skutkami.