Wiele firm nie przywiązuje dużej wagi do posiadania bloga firmowego. Uważają, że strona internetowa na której znajdują się aktualne informacje jest w zupełności wystarczająca. Okazuje się jednak, że w wielu przypadkach jest to błąd i niewykorzystany potencjał firmy. Niestety zdarzają się także sytuacje w których samo utworzenie bloga firmowego nie przynosi zakładanych korzyści. O czym więc pamiętać w kontekście prowadzenia bloga firmowego?
Promocja bloga
Warto pamiętać, że sam blog firmowy należy odpowiednio wypromować, na przykład za pośrednictwem stron typu katalog stron lub innych. Już samo umieszczenie linka na stronie firmowej pozwoli na pozyskanie nowych wejść i zwiększenie zainteresowania blogiem. Do promocji bloga można wykorzystać także serwisy społecznościowe, gdzie ciekawą formą zachęty do odwiedzin jest zamieszczenie jedynie krótkich fragmentów treści. Użytkownik, który zainteresuje się tym co znajduje się na blogu chętnie kliknie w link i poświęci swój czas na czytanie jego treści.
Częstotliwość publikacji
Aby utrzymać i zwiększać zainteresowanie internautów blogiem firmowym należy zadbać o to, aby treści na nim publikowane były w sposób regularny. Warto częstotliwość publikowanych treści próbować dopasowywać do zainteresowania. Co oznacza, że na początki poszczególne wpisy na blogu firmowym powinny pojawiać się rzadziej, natomiast z czasem można zwiększyć tą częstotliwość. Systematyczność i trzymanie się założonych parametrów odnośnie czasowego odstępu pomiędzy poszczególnymi wpisami jest kluczem do sukcesu.
Co publikować?
Pod względem treści warto publikować głównie to co chcieliby wiedzieć klienci o firmie i jej ofercie. Oznacza to na przykład ciekawostki o produktach, porady odnośnie konserwacji sprzedawanych rzeczy, nowe modele produktów i to jak wygląda firma od kuchni. To tylko część przykładów, więc warto rozważyć to samodzielnie w zależności od branży i zainteresowania klientów.