Urząd Miejski w Koninie podsumowuje akcję Koduj z Gigantami: 16 500 uczniów uczestniczyło w warsztatach
Warsztaty „Koduj z Gigantami” zakończyły się sukcesem, przyciągając 16 500 młodych uczestników, którzy mieli okazję zgłębić tajniki programowania i sztucznej inteligencji. To nie tylko szansa na rozwój umiejętności cyfrowych, ale także inspiracja do dalszej nauki i odkrywania możliwości, jakie niesie ze sobą nowoczesna technologia.
  • Ogólnopolska akcja edukacyjna

  • Różnorodność tematów i zainteresowań

  • Przyszłość i kontynuacja edukacji programistycznej

Ogólnopolska akcja edukacyjna

W okresie od 24 sierpnia do 13 października miała miejsce akcja „Koduj z Gigantami”, która obejmowała bezpłatne warsztaty programowania dla dzieci i młodzieży w wieku od 6 do 18 lat. Warsztaty odbywały się zarówno stacjonarnie, jak i online, a ich hasłem przewodnim było „CyberPrzygoda w świecie AI”. Celem wydarzenia było nie tylko nauczenie podstaw programowania, ale również rozwijanie kompetencji cyfrowych wśród młodych uczestników. Zajęcia były prowadzone przez doświadczonych trenerów z firmy Giganci Programowania, co zapewniło wysoki poziom edukacyjny.

Różnorodność tematów i zainteresowań

Warsztaty przyciągnęły uczestników z całej Polski, a ich różnorodność tematyczna pozwoliła na dostosowanie zajęć do indywidualnych potrzeb dzieci i młodzieży. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia oparte na popularnej grze edukacyjnej Minecraft, a dokładniej na jej wersji edukacyjnej, Minecraft Education. Młodsze dzieci mogły w ten sposób w przyjazny sposób zapoznać się z podstawami programowania blokowego. Z kolei starsi uczestnicy, w tym ci w wieku do 12 lat, z entuzjazmem przystąpili do nauki programowania w Scratchu, języku, który rozwija kreatywność oraz umiejętności logicznego myślenia. Wśród najstarszych uczniów na topie znalazł się Python, język znany z szerokiego zastosowania w branży IT.

Przyszłość i kontynuacja edukacji programistycznej

Warsztaty „Koduj z Gigantami” stanowiły doskonałą okazję, aby młodzi ludzie zaznajomili się z profesjonalnymi narzędziami programistycznymi, takimi jak Visual Studio, oraz poznali kluczowe pojęcia z dziedziny programowania. Uczestnicy mieli szansę nie tylko na rozwój umiejętności technicznych, ale także na nawiązanie nowych znajomości i wymianę doświadczeń z rówieśnikami. Plany organizatorów na przyszłość przewidują kolejną edycję akcji, która ruszy już w styczniu. Patronat nad wydarzeniem objęli m.in. Ośrodek Rozwoju Edukacji oraz Minister Edukacji Narodowej, co potwierdza wagę i znaczenie tej inicjatywy w polskiej edukacji.


Źródło: Urząd Miejski w Koninie