Kobieta przy próbie logowania się do swojej bankowości internetowej za pomocą popularnej przeglądarki straciła 2050zł.

7 sierpnia do Komendy Miejskiej w Koninie zgłosiła się 49 letnia mieszkanka Konina, która została oszukana przy próbie zalogowania się przez przeglądarkę internetową  do swojego banku.

Z relacji pokrzywdzonej wynika, że próbowała zalogować się za pomocą popularnej przeglądarki internetowej na stronę banku, w którym posiada rachunek oszczędnościowy. Strona banku swoim wyglądem nie wzbudzała żadnych podejrzeń, wyglądała identycznie jak ta za pośrednictwem, której zawsze dokonywała logowań. Po wpisaniu swoich danych w okienku logowania, otrzymała wiadomość zwrotną sms z kodem autoryzacyjnym, pozwalającym na dodanie do konta urządzenia zaufanego tj. telefonu komórkowego. Następnie po ponownym zalogowaniu się z innej witryny na swoje konto,  w historii rachunku ujawniła transakcję za pośrednictwem kodu BLIK, była to wypłata gotówki w kwocie 2050zł.

To tylko jedna z metod, za pomocą której oszuści próbują wyłudzić od nas oszczędności. Bądźmy ostrożni,  dokładnie sprawdzajmy strony poprzez które chcemy się logować. Rozmawiajmy o tym problemie z najbliższymi i uświadamiajmy ich o działaniach oszustów.