Na współczesny biznes składa się wiele elementów, a konieczne w nim jest pozytywne budowanie wizerunku i etykieta, a o oba te elementy pomagają dbać między innymi estetyczne i zgodne ze standardami wizytówki firmowe. Wielu przedsiębiorców w celu poczynienia oszczędności chce zaprojektować je samodzielnie, jednak czy da się to zrobić, nie posiadając umiejętności graficznych?
Co powinny zawierać wizytówki firmowe?
Celem takich wizytówek jest przede wszystkim informowanie obecnego lub potencjalnego klienta o tym, z kim rozmawia i jaka jest pozycja danej osoby w firmie. Dla najmniejszych przedsiębiorców wizytówka pełni często bardziej rolę ulotki, którą nie tylko sami wręczają klientom, ale również mogą zostawić ją w zaprzyjaźnionym miejscu, by zainteresowane osoby brały ją ze sobą.
Wizytówki firmowe muszą więc zawierać podstawowy zestaw danych, takich jak imię i nazwisko właściciela wizytówki, nazwa firmy, jej dane kontaktowe i dane adresowe, chociaż czasami zdarzają się odstępstwa i gdy prowadzi się biznes z domu, lub gdy klienci nie są zapraszani do siedziby, można zrezygnować z danych adresowych. Tu znajdziesz sprawdzone drukowanie wizytówek.
Proste tworzenie wizytówek bezpośrednio na komputerze lub urządzeniu mobilnym
Na rynku istnieje wiele programów i aplikacji, które pozwalają na wygodne stworzenie wizytówki, a zrobić mogą to nawet osoby bez umiejętności projektowania graficznego. Wielu przedsiębiorców tworzy wizytówki samodzielnie, sklejając je po prostu z darmowych elementów, pobranych z darmowych banków zdjęć i grafiki, które następnie składa w spójną całość bez dokonywania w nich zmian lub tylko nieznacznie je edytując.
Istnieje do tego bardzo wiele programów na komputery i urządzenia mobilne, w których często są już szablony wizytówek, które można dopasować do swoich potrzeb, a często proces tworzenia wizytówki trwa zaledwie kilkanaście minut.
Można też pokusić się o wykupienie niedrogich elementów graficznych i szablonów na jednej ze stron oferujących płatne grafiki wektorowe, których za bardzo drobną opłatą można użyć w celach komercyjnych, w tym na ulotkach i właśnie na wizytówkach, a nawet na produktach przeznaczonych do sprzedaży.
Bezpłatne narzędzia online
Ponieważ dziś wiele aplikacji przenosi się do Internetu, istnieje wiele takich, które po prostu odpala się w przeglądarce, po czym ma się dostęp do setek tysięcy darmowych elementów graficznych i szablonów, z których można łatwo metodą "przeciągnij i upuść" stworzyć wspaniałe wizytówki.
Co więcej, aplikacje takie są darmowe i nie trzeba płacić za świetny projekt, jednak dla osób bardziej wymagających oferują one wykupienie taniego abonamentu, który wynosi najczęściej kilkadziesiąt złotych, a w jego ramach otrzymuje się pakiet czcionek i grafik do wykorzystania komercyjnego, które to elementy często wyglądają bardziej profesjonalnie, niż te z darmowych baz.
Stworzenie profesjonalnych wizytówek firmowych bez umiejętności projektowania jest więc jak najbardziej możliwe, a można w ten sposób oszczędzić sporo pieniędzy na usługach grafika, co szczególnie ucieszy mniejsze biznesy, szukające wszędzie oszczędności.