Nie ma tygodnia, żeby do Komendy Miejskiej Policji w Koninie nie wpłynęło zawiadomienie o oszukanej osobie. Wiek oszukanych osób nie ma już znaczenia, zarówno osoby starsze jaki i młodzi ludzi padają ofiarami internetowych przestępstw i dają się nabrać oszustom.
Modus operandi przestępców nie zmienia się od dłuższego czasu. Maja wypracowanych kilka sposobów oszustwa i głownie na tym bazują wyłudzając od ludzi ich dane, loginy a nawet hasła do kont bankowych.
Podobnie było i w tym przypadku. Zgłaszający odebrał telefon, w słuchawce usłyszał głos mężczyzny, który przedstawił się jako przedstawiciel banku i poinformował go, że ktoś z zewnątrz wyłudził z jego konta pieniądze. Na stwierdzenie przez zgłaszającego, że niestety ale on nie posiada rachunku bankowego w tym banku, mężczyzna oświadczył, że banki wymieniają takie informacje między sobą. Po chwili na numer poszkodowanego zadzwoniła, tym razem kobieta z ukraińskim akcentem i oświadczyła, że pracuje z banku w dziale technicznym, i że potwierdza fakt, iż konto zgłaszającego jest zagrożone wyłudzeniem pieniędzy i musi on natychmiast zmienić swój rachunek bankowy. Kobieta oczywiście przeprowadziła pokrzywdzonego przez cały proces bankowości elektronicznej prowadzący do wygenerowania kody BLIK i rzekomego zabezpieczenia środków finansowych na innym rachunku bankowym.
W taki sposób kolejna osoba dała nabrać się oszustowi, tracąc swoje oszczędności.