Pozycjonowanie strony internetowej to kluczowy element strategii marketingowej

3 min czytania
Pozycjonowanie strony www, kluczowy element strategii marketingowej

Pozycjonowanie strony www, kluczowy element strategii marketingowej

Pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania realnie przekładają się na korzyści dla marki. To nie tylko więcej odwiedzin i większa sprzedaż, ale też budowanie wizerunku ekspera w danej branży. Jednak wysokie miejsca w wyszukiwarce Google nie są wynikiem losowania, a przemyślanych działań marketingowych w ramach pozycjonowania stron internetowych.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

SEO , czyli tak zwane pozycjonowanie stron internetowych to określenie zawierające w sobie wszystkie działania reklamowe, które mają przełożyć się na zwiększenie widoczności danej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Jak dobrze wiemy, po wpisaniu dowolnego hasła w oknie Google, strona zwraca nam dopasowane do niego wyniki. Kolejność pojawiających się tam adresów zależy od pracy skomplikowanych algorytmów, a zadaniem specjalistów od SEO jest dostosowanie danej strony pod kątem ich wymagań. W skrócie oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona będzie zajmowała najwyższe pozycje na pierwszej stronie wyników.

Aby osiągnąć ten cel, agencja SEO wdraża wiele różnych działań marketingowych, które podzielić możemy na dwie główne kategorie:

  • Działania onsite (na stronie) Czyli metody pozycjonowania wykonywane bezpośrednio na pozycjonowanej stronie. Mówimy tu przede wszystkim o dodawaniu i optymalizowaniu tekstów oraz dostosowywaniu kodu źródłowego do wymagań algorytmów Google w tym wskaźników Core Web Vitals.
  • Działania offsite (poza stroną) Metody pozycjonowania offsite skupiają się przede wszystkim na budowaniu profilu linków zewnętrznych, które dostarczają ruch, a przy tym wzmacniają moc pozycjonowania danej witryny. Linkbuilding to jeden z najważniejszych aspektów w strategii SEO , ale przy tym najbardziej skomplikowany i wymagający dużego doświadczenia.

Wpływ pozycjonowania strony internetowej na kampanię reklamową

Co pozycjonowanie stron internetowych ma wspólnego z kampanią reklamową? Wbrew pozorom bardzo dużo, a co więcej, obie strategie powinny być ze sobą powiązane. Warto też pamiętać o tym, że SEO to coś więcej niż sama poprawa miejsca w rankingach organicznych wyszukiwań.

Pozycjonowanie strony internetowej bezpośrednio przekłada się na ilości odwiedzin i konwersji, a do tego realnie wpływa się na wzrost świadomości marki i sukcesywne budowanie wizerunku eksperta w danej branży. Nie bez znaczenia jest tutaj także aspekt psychologiczny. Przeprowadzane badania wielokrotnie potwierdziły fakt, iż strony zajmujące pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania cieszą się dużo większym zaufaniem ze strony potencjalnych klientów.

SEO jest najtańszą formą marketingu internetowego

Korzyści z prowadzenia działań SEO są nie do przecenienia, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, iż jest to najtańsza forma reklamy w sieci. Co prawda początkowo koszty mogą wydawać się większe niż w przypadku reklam opłacanych za każde kliknięcie (CPC), to długoterminowo pozycjonowanie będzie nas kosztować mniej. Dzieje się tak dlatego, że pozycjonowanie działa wielowymiarowo, a efekty tych działań widoczne są nawet po zakończeniu współpracy z agencją SEO. W przypadku klasycznych reklam, w momencie zakończenia kampanii, dana strona przestaje się wyświetlać, a co za tym idzie, spada ilość odwiedzin. Co więcej, dobrze skuteczna strategia SEO , dzięki zoptymalizowaniu i dostosowaniu strony do wymagań algorytmów pozwala zmniejszyć stawkę reklam Google Ads.

Wsparcie Agencji SEO w kampanii internetowej

Podstawowe działania SEO może każdy z nas zacząć wdrażać na własną rękę. Jednak w przypadku nastawienia na wysokie pozycje w Google zdecydowanie lepszym pomysłem będzie skorzystanie z pomocy profesjonalistów zajmujących się pozycjonowaniem na co dzień. Wieloletnie doświadczenie, ogromna wiedza oraz bieżące śledzenie zmieniających się wymagań Google sprawia, że w ramach takiej współpracy otrzymujemy nie tylko lepsze wyniki, ale znacznie trwalsze, gdyż dobrze skrojona strategia SEO będzie bowiem działać nawet po zakończeniu współpracy.

Agencja SEO , jak zacząć współpracę?BEFORE AFTER stawia w tym wypadku przede wszystkim na dokładny wywiad z klientem. Nie proponujemy szablonowych działań i domyślnych pakietów usług, a zamiast tego staramy się każdorazowo przygotować strategie szyte na miarę budżetu, potrzeb i oczekiwań klienta. Dzięki temu nasze starania przekładają się na realne korzyści, a przy tym na bieżąco dostosowywane są do aktualnie prowadzonych kampanii reklamowych.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

halokonin_kf