Zanim udostępnisz dane wrażliwe lub kody BLIK osobie podającej się za pracownika banku, upewnij się czy aby na pewno osoba z którą rozmawiasz jest tym za kogo się podaje. Jeśli tego nie zrobisz i twoje dane trafia w ręce oszustów, możesz być pewien, że twoje konto zostanie szybko wyczyszczone.

Z taką sytuacja spotkał się 19 grudnia br. 32-latek z gminy Kazimierz Biskupi. Myśląc, że prowadzi rozmowę z pracownikiem swojego banku, udostępnił kody BLIK i stracił w ten sposób ponad 10 tysięcy złotych.

Oszust był bardzo przekonujący - wmówił 32-latkowi, że doszło do włamania na jego konto bankowe, a następnie do próby wypłaty zgromadzonych na nim środków finansowych. By nie stracić swoich oszczędności, mężczyzna musiał wygenerować nowe kody BLIK i podać je pracownikowi banku. Myśląc, że w ten sposób chroni swoje pieniądze, nieświadomie pomógł oszustom wyprowadzić z konta ponad 10 tysięcy złotych.

Policja ostrzega by nie ufać osobom, które przez telefon podają się za pracownika banku lub innej instytucji i pytają nas o nr konta, nr karty bankomatowej, nr PESEL czy też nr kodu BLIK. Jeśli nie jesteś pewien z kim rozmawiasz – rozłącz się! Następnie udaj się do najbliższej siedziby banku lub zadzwoń na oficjalną infolinie i zweryfikuj, czy podane informacje są prawdziwe.

Każdy może stać się ofiarą tego typu przestępstwa, dlatego ważne jest, by nie postępować pochopnie i być świadomym tego jak działają oszuści.