Firmowy fanpage na Facebooku powinien być regularnie i aktywnie prowadzony poprzez zamieszczanie tam postów, które interesują fanów. Podobnie wygląda kwestia na innych popularnych serwisach społeczności, tj. Instagram i LinkedIn. Natomiast Facebook jest z nich największy, więc na nim warto się skupić w pierwszej kolejności.

Dzień z życia firmy

Aby pozwolić poznać firmę od środka, warto od czasu do czasu zamieszczać ciekawe artykuły lub zdjęcia prezentujące to jak wygląda praca w firmie, na czym ona polega, tzw. „backstage”. Jest to wbrew pozorom interesująca ciekawostka dla osób, które znają firmę jedynie od tej zewnętrznej strony.

Sylwetki pracowników

To dość ciekawa opcja, bo można przedstawić charakterystyki wybranych pracowników w formie wywiadu lub reportażu. Wskazać to czym przyczynili się do sukcesu firmy oraz pozwolić zmniejszyć dystans między klientami, a pracownikami.

Aktualne wydarzenia w kontekście firmy

Jeśli wydarzyło się ostatnio coś ciekawego o czym mówią wszyscy to warto o tym wspomnieć nawiązując do tego jak to wpłynęło na sytuację w firmie. J

Ciekawe cytaty

Długie publikacje i teksty rzadko zachęcają do tego, aby je komentować lub polubić. Zwykle ludzie nie mają dużo czasu, aby czytać obszernych wywodów. W przypadku cytatów, podpartych krótkim komentarzem jest zupełnie odwrotnie – potrafią budzić emocje i chęć zastanowienia się nad jego głębszym znaczeniem.

Infografiki

Infografiki to bardzo ciekawa forma przekazywania informacji, bo pozwalają przekazać wartościowy tekst za pomocą obrazu, który przyciąga wzrok odbiorców. Można tworzyć własne infografiki lub udostępniać infografiki stworzone przez inne serwisy.

Angażuj odbiorców zadając im pytania

To bardzo ciekawa forma promocji polegająca na tym, że zamiast typowego artykułu lub zdjęcia zamieszcza się post w formie pytania. Pozwala to na większe zaangażowanie w daną treść i zachętę do tego, aby wyrazić własną opinię. Dobra jest też forma ankiety lub zdjęcia z którego użytkownicy dokonują wyboru jednej z opcji.

Treści otrzymane od fanów

Fani mogą czuć się wyróżnieni jeśli ich zdjęcie lub tekst pojawi się na głównym feed firmowego fanpage’a. Warto zrobić zachętę w postaci konkursu, przykładowo najlepsze fotografie zostaną opublikowane, a autorzy tych fotografii zostaną nagrodzeni. Zwiększa to motywację i powoduje, że treść wpisów na fanpage’u jest znacznie bardziej różnorodna.

Nowe produkty lub usługi

Oczywiście prowadząc firmę należy również postawić na autopromocję, informując fanów w postaci takiego postu o nowych produktach, które wkrótce pojawią się w sprzedaży.

Jeżeli interesuje Cię profesjonalne prowadzenie fanpage, zajrzyj do portfolio.